2022-2023 KAYIT İŞLEMLERİ DUYURUSU

2022-2023 YKS İLE ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİN KAYIT İŞLEMLERİ

Sevgili Öğrencilerimiz,

İstanbul Kent Üniversitesi’ni kazandığınız için tebrik eder, başarılarınızın devamını dileriz.

2022-2023 akademik yılında üniversitemize kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz 22-26 Ağustos 2022 tarihleri 09.00 – 17.00 saatleri arasında kayıtlarını online, şahsen veya noterden vekil ettiği kişiler tarafından yapabilirler. Bölümler için gün ayrımı yapılmamaktadır. Belirtilen tarihler arasında istenilen gün ve saatte kayıt yaptırılabilir. İsteyen adaylar üniversiteye gelmeden de online olarak kayıt işlemlerini belirtilen adımları tamamlayarak gerçekleştirebilir.

Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez. Kayıt işlemlerini eksik yapan veya tamamlamayan adaylar, öğrencilik haklarını kaybetmiş olacaklardır. Herhangi bir mazeret veya bir sağlık sorunundan dolayı farklı bir tarihte kayıt hakkı tanınmayacaktır.

E-Devlet Üzerinden Kayıt Tarihleri: 22-24 Ağustos 2022

Taksim Kampüsü’nde Kayıt Tarihleri: 22-26 Ağustos 2022

Kayıtlar iki şekilde yapılmaktadır;

*E-Devlet Kapısı Üzerinden Elektronik Kayıt (E-Kayıt)

*Yerleşkede Kayıt

 

KAYIT ÖNCESİ DOLDURULMASI GEREKEN ÖĞRENCİ TANIMA FORMU

Tüm öğrencilerin “Öğrenci Tanıma Formunu” doldurması zorunludur.

Üniversitemize yerleşen öğrencilerimizin kayıtlarının ilk aşaması olan Öğrenci Tanıma Formunun eksiksiz ve doğru şekilde doldurulması gerekmektedir. Öğrenci Tanıma Formuna ois.kent.edu.tr/onkayit linkinden ulaşabilirsiniz.

KAYIT İŞLEMİNE BAŞLARKEN SİSTEME YÜKLEMENİZ GEREKEN EVRAKLAR AŞAĞIDAKİ GİBİDİR BU SEBEPLE EKRANA GİRMEDEN BELGELERİ HAZIRLAMANIZ GEREKMEKTEDİR.

Ekranlarda sorun yaşayan öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nden destek alabilir.

Sisteme Yüklenecek Evraklar

*Kimlik Fotokopisi

*Lise Diploması

*YKS Yerleştirme Belgesi (https://ais.osym.gov.tr/yetki/giris sayfasından alınan barkodu ve tüm sayfa görünecek şekilde)

*YKS Sonuç Belgesi (https://ais.osym.gov.tr/yetki/giris sayfasından alınan barkodu ve tüm sayfa görünecek şekilde)

*1 adet vesikalık fotoğraf

*Sisteme yüklenecek evrakların okunaklı olması gerektiğinden fotoğraf veya ekran görüntüsü olarak değil taratılarak yüklenmesi gerekmektedir.

İlk kayıt ekranında yer alan iletişim bilgilerinin (cep telefonu, e-posta adresi) güncel olması gerekmektedir. Kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra kişisel e-posta adresinize üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız kent.edu.tr uzantılı mail adresi ve şifreleriniz hakkında bilgi e-postası gönderilecektir. kent.edu.tr uzantılı mail adresiniz aktif hale geldikten sonra üniversite tarafından tüm bilgilendirme mailleri, online sistemler ve tüm yazışmalarınızı bu adresten yapmanız gerekecektir. Bu sebeple işlemlerinizi sorunsuz bir şekilde yapabilmek için Öğrenci Tanıma Formu’nda yer alan e-posta adresi alanına aktif olarak kullandığınız e-posta adresini kaydetmeniz gerekmektedir.

Gerekli durumlarda destek için destek@kent.edu.tr adresine e-posta gönderebilir ya da destek.kent.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

 

MALİ YÜKÜMLÜLÜK

Tam burslu yerleşen öğrenciler hariç tüm öğrencilerimiz bu adımı tamamlamak zorundadır. Ödemekle yükümlü olduğunuz tutarı odeme.kent.edu.tr adresinden görebilirsiniz. Ayrıca ön kayıt formlarını tamamladığınızda da ödeme sayfasına yönlendirileceksiniz. Talep eden öğrencilerimiz eğitim ücretini sanal pos kredi kartı ile odeme.kent.edu.tr linkinden online olarak da ödeyebilirler. Online ödeme yapmak istemeyen adaylar Taksim yerleşkesinde banka aracılığı ile veya yine kredi kartı ile de yapabilir. Havale ve EFT yapacak adayların ödemeleri gün içerisinde sisteme yansıyacaktır. Ödeme onayı olmadan kayıtlar gerçekleşmemektedir bu sebeple ilk olarak mali yükümlülüğün tamamlanması gerekmektedir.

 

ÖDEME YÖNTEMLERİ

* KMH-OTS : Eğitim ücretinizi, anlaşmalı olduğumuz bankalardan vade farksız 9 taksit yapabilirsiniz.

* Kredi Kartları: Eğitim ücretinizi anlaşmalı kredi kartlarıyla vade farksız 9 taksit yapabilirsiniz.

 

ANLAŞMALI BANKA KREDİ KARTLARI

* Vakıfbank ve Yapı Kredi World Özellikli Tüm Kredi Kartları

* Akbank

* İş Bankası

* Denizbank ve Tüm Bonus Özellikli Kartlar

* Qnb Finansbank

* Kuveyt Türk

* Garanti Bankası ve Tüm Bonus Özellikli Kredi Kartları

 

Online Ödeme: Eğitim ücretinizi, odeme.kent.edu.tr linki üzerinden kart bilgilerini girerek işlem yapabilirsiniz.

 

Peşin Ödeme: Eğitim ücretinin tamamını havale/EFT veya tek çekim yapılması durumunda %7 peşin ödeme indirimi uygulanır. Ödeme yapıldıktan sonra ilgili dekont maliisler@kent.edu.tr mail adresine gönderilmesi gerekmektedir.

 

EFT/Havale yapılacak İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ banka bilgileri aşağıdaki gibidir.

DENİZBANK GAYRETTEPE ŞUBESİ İBAN: TR27 0013 4000 0146 3994 5000 09

ALICI: İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ

AÇIKLAMA: Öğrencinin Adı Soyadı ve TC Kimlik Numarası yazılmalıdır.

   

ÖĞRENCİ TANIMA FORMUNU DOLDURAN VE MALİ YÜKÜMLÜLÜĞÜNÜ YERİNE GETİREN ÖĞRENCİLER İÇİN;

KESİN KAYIT İŞLEMLERİ

 

1. E-DEVLET KAPISI ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT (E-KAYIT)

E-devlet üzerinden kayıt yapabilmek için izlenecek adımlar aşağıdaki gibidir;

* E-devlet sistemine ilk kez giriş yapılacak ise, PTT şubelerinden e-devlet şifresi alınması gerekmektedir.

https://www.turkiye.gov.tr/ linkinden e-devlet ekranına giriş,

* Giriş yapıldıktan sonra “E Hizmetler” sayfasında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığında “Üniversite E-Kayıt” sayfasına girerek veya arama butonuna “Üniversite E-Kayıt” yazılarak Üniversite kaydı yapılır ve kesin kayıt işlemi tamamlanmış olur.

* Kesin kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, e-devlet üzerinden barkodlu öğrenci belgesi alabilir.

* E-devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrencilerimizin yerleşkemize gelmelerine ve belge teslim etmelerine gerek yoktur.

Not: Mali yükümlülüğünü yerine getirmeden e-devlet kaydı yapmak isteyen öğrencilere e-devlet sistemi üzerinde “ücretin ödenmediğine dair” hata mesajı çıkacaktır.

Önemli Bilgi

E-devlet kapısı üzerinden aşağıdaki konularda hata aldığı için kayıtlarını tamamlayamayan öğrencilerimizin, belirtilen belgelerle birlikte 22-26 Ağustos 2022 tarihleri ve 09:00-17:00 saatleri arasında, yerleşkemize kayıt için şahsen gelmeleri gerekmektedir.

* Millî Eğitim Bakanlığı Bilgi Sisteminden Lise mezunu olunduğuna ilişkin bilgi alınamaması: Bu hatayı alan öğrencilerin liseden tek dersinin, bütünleme sınavının veya 2008 senesi öncesi mezun olduğuna dair belge alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir. 

* MSB Askere Alma Daire Başkanlığı Sisteminden “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” bilgisinin alınamaması: Bu hatayı alan öğrencilerin Askerlik Şubelerinden “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” yazısı alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir. 

* Yükseköğretim Bilgi Sisteminde aktif öğrenci kaydının bulunması: Bu hatayı alan öğrencilerin kayıtlı oldukları üniversiteden ilişiklerini kesmeleri ve bu işlemi tamamladığına ilişkin belge alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir. Kayıt öncesinde ayrıca ilgili üniversitenin YÖKSİS bildirimini tamamlaması zorunludur.

 

2. YERLEŞKEDE KAYIT

Yerleşkede kayıt hakkından yararlanmak isteyen öğrencilerimizin Taksim yerleşkesine noterden vekil tayin ettikleri kişiler veya bizzat kendileri, aşağıda yer alan evraklar ile başvuruda bulunmaları gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.

Yerleşkede Kayıt için Gerekli Evraklar

 • 2022 YKS Yerleştirme Sonuçları Belgesi (İnternet çıktısı) (İstanbul Kent Üniversitesi’ne yerleştiğini gösterir belge) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.

 • 2022 YKS Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı) Tüm puanları gösteren, puan kartı belgesi) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.

• ÖSYM Tercih listesi (Tercih burslarında kullanılmak üzere gerekmektedir.)

 • Nüfus cüzdanının aslı ve bir adet fotokopisi (Aslı görevlilere ibraz edilecektir).

• Lise diplomasının aslı ve bir adet fotokopisi (Lise diplomasını henüz teslim almayanlar için geçici mezuniyet belgesinin aslı gerekmektedir. Daha önce üniversiteye kayıtlı olduğu için lise diploması elinde olmayan öğrenciler, kayıtlı olduğu kurumdan kaydını sildirmeli ve lise diplomasını teslim almalıdır. Henüz liseden mezun olamayan öğrenciler, liselerinden mezun olamadıklarını bildiren belge almalıdır. Kayıt sırasında lise diplomasının aslı görevliler tarafından görüldükten sonra fotokopisi Üniversitede kalacak ve diplomanın aslı öğrenciye iade edilecektir. Lise Diploması elinde olmayan adayların e-devlet sisteminden alınan Lise Mezuniyet Belgesi kabul edilmektedir.)

• 1 adet vesikalık fotoğraf (arkasına isim soyisim yazılmalı)

 

Not: Tüm işlemler tamamlandıktan sonra belirtmiş olduğunuz mail adresinize “kesin kayıt belgesi gönderilecektir.

 

Öğrenci İşleri Direktörlüğü

Telefon :0212 610 10 10

E-Posta :ogrenciisleri@kent.edu.tr

Web sayfası :www.kent.edu.tr

Kayıt Alanı :Cihangir Mahallesi Sıraselviler Caddesi No:71 34433 Beyoğlu / İSTANBUL

 

Takip et:

Instagram

Twitter

Youtube